2016 m. kuprinių svėrimo akcijos rezultatai

34
Boy (6-7) and girl (8-9) going school through forest, rear view

Vaikų sveikatos profilaktinių patikrinimų duomenys rodo, kad kasmet nustatoma vis daugiau moksleivių laikysenos sutrikimų. Netaisyklinga laikysena – vienas neigiamų veiksnių, lemiančių augančio vaiko sveikatą. Dažniausiai ydinga laikysena formuojasi dėl nepakankamai gero raumenų ir raiščių sistemos vystymosi.

Vaikų raumenys yra silpni, dėl to jie greitai pavargsta – ypač, kai ilgesnį laiką kūnui tenka būti vienoje padėtyje: ilgai žiūrint televizorių, sėdint mokykliniame suole. Netaisyklinga laikysena gali pradėti formuotis ir dėl to, kad vaikas pradeda labai greitai augti, mažai juda, yra nutukęs, per sunkią kuprinę nešiojasi ant vieno peties. Sunkios kuprinės – tai vienas iš rizikos veiksnių jauno žmogaus laikysenos sutrikimams vystytis. Pernelyg sunki ar netinkamai nešiojama kuprinė gali sukelti kaklo, pečių, nugaros skausmus, apsunkinti kvėpavimą, skatinti netaisyklingos laikysenos formavimąsi.

2016 m. kuprinių svėrimo akcijos rezultatai

REKOMENDACIJOS

  1. TEISINGAS PASIRINKIMAS. Rinkitės mokyklinę kuprinę, turinčią du reguliuojamo ilgio, plačius, paminkštintus diržus. Nešamos kuprinės apačia neturi būti žemiau mokinio juosmens.

Tuščia kuprinė turi sverti:

  • pradinių klasių mokiniams – ne daugiau kaip 700 g,
  • vyresniųjų klasių mokiniams– ne daugiau kaip 1000 g.
  1. TEISINGAS DAIKTŲ SUDĖJIMAS. Optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. mokinio kūno masės. Didžiausias pilnos kuprinės svoris neturi viršyti 15 proc. mokinio kūno masės. Sunkiausius daiktus dėkite į tą kuprinės dalį, kuri yra arčiausiai nugaros. Tvarkingai sudėkite daiktus, kad jie neslidinėtų po kuprinės vidų. Kasdien peržiūrėkite kuprinės turinį ir susidėkite tik tai dienai reikalingus daiktus. Mokytojai turėtų aiškiai nurodyti, ką reikia atsinešti.
  1. SAUGUS UŽSIDĖJIMAS.
  • Sulenkite kelius ir abiem rankomis paimkite kuprinę.
  • Atsistokite, ištiesdami kelius.
  • Paeiliui užsidėkite kuprinės diržus.
  1. SAUGUS NEŠIOJIMAS. Visada užsidėkite diržus ant abiejų pečių. Diržai turi būti nei per daug suveržti, nei per daug laisvi. Jei jaučiate nugaros skausmą ar diskomfortą, kreipkitės į savo šeimos gydytoją. Reguliariai mankštinkitės.